Choobino

میز کارمندی

میز کارمندی

میز کارمندی

 میز کارمندی یکی از وسایل ضروری و کاربردی برای هر شرکتی است و باعث تفکیک فضای اداری می شود و در طرح ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود است. میز کارمندی که انتخاب می شود باید کاملا استاندارد باشد تا ایمنی فرد در طول ساعات کاری تضمین شود و راندمان کاری بالا برود. اما میز کارمندی چه استانداردهایی را باید داشته باشد؟ 

 
میز کارمندی

بیشتر بخوانید : ست میز مدیریت

استانداردها و ویژگی های میز اداری

میز کارمندی باید به گونه ای باشد که در پی استفاده طولانی مدت، مشکلات سلامتی مانند کمر درد یا گردن درد را برای کارمندان و پرسنل به همراه نداشته باشد. از این رو، حتما هنگام خرید استانداردهای زیر باید در نظر گرفته شود:

• ارگانومی بودن میز. منظور از ارگانومی بودن این است که ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که پاها هنگام نشستن روی صندلی، کاملا روی زمین قرار بگیرند و زانوها در زاویه نود درجه باشند. ارتفاع 75 سانتی متر برای یک میز کارمندی استاندارد در نظر گرفته می شود که اگر فردی قد کوتاه تر یا بلندتری داشته باشد، می توان از زیرپایی هم استفاده کرد. از طرفی، پاها باید زیر میز حرکت آزادانه داشته باشند که به این مورد نیز باید اهمیت داده شود. 

• مدل و طرح میز. مدل میز کارمندی می تواند دایره ای یا مستطیلی باشد که بسته به فضا و محیطی دارد که میز در آن جا قرار می گیرد. میز هر مدلی که باشد باید استانداردهایی لازم را داشته باشد. 

• ابعاد و اندازه میز. با توجه به این که میزهایی با اندازه های مختلف در بازار موجود است، هنگام خرید بهتر است میزان فضایی که در دسترس دارید را در نظر بگیرید. اگر فضای بزرگی در اختیار ندارید، سراغ میزهای کوچک تر بروید، اما از استانداردهای مهم آن غافل نشوید. در کل، اندازه میز باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای قرارگیری سیستم، لپ تاپ یا برخی دیگر لوازم جانبی را داشته باشد. 

• کشوی میز. قطعا هر کارمندی یک سری وسایل کار مانند پوشه، دفتر، خودکار و غیره دارد که باید فضایی برای نگهداری آن ها در نظر گرفته شود. از این رو، بهتر است که میز کارمندی حتما دارای کشو باشد تا نظم کار هم بیشتر شود. برخی از مدل های میز کارمندی که ال شکل هستند، ممکن است فاقد کشو باشند که در این موارد، می توانید از شلف های دیواری یا رومیزی استفاده کنید. 

• جنس میز. میز کارمندی قرار است سال ها عمر کند و خراب نشود، پس بهتر است به جنس آن نیز اهمیت داده شود. مدل های چوبی که با کیفیت بالاتری ساخته می شوند، گران قیمت تر هستند و اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید سراغ مدل های ام دی اف بروید که مقاومت قابل قبولی دارند و سال ها برای شما کار می کنند. 

 

میز کارمندی چیست؟

میزهای کارمندی، ابعاد و اندازه کوچک تری نسبت به میزهای مدیریتی دارند و برای پرسنل و کارمندان یک شرکت و سازمان خریداری می شوند. انواع مختلفی از این میزها در بازار موجود است و نکته مهمی که مدیران هنگام انتخاب و خرید باید در نظر داشته باشند، ارگانومی بودن میز است آن هم به این دلیل که کارمندان حدودا هشت ساعت از روز را پشت میز مشغول انجام کارهای خود هستند و ایمنی و راحتی میز باید به گونه ای باشد که راندمان کاری فرد بالا برود و در نهایت از بروز مشکلات و آسیب های فیزیکی مانند گردن درد، دست درد یا کمر درد پیشگیری به عمل بیاید. 
 

تفاوت میز کارمندی و میز کارشناسی در چیست؟

نسبت به میزهای مدیریتی دارند و برای پرسنل و کارمندان یک شرکت و سازمان خریداری می شوند. انواع مختلفی از این میزها در بازار موجود است و نکته مهمی که مدیران هنگام انتخاب و خرید باید در نظر داشته باشند، ارگانومی بودن میز است آن هم به این دلیل که کارمندان حدودا هشت ساعت از روز را پشت میز مشغول انجام کارهای خود هستند و ایمنی و راحتی میز باید به گونه ای باشد که راندمان کاری فرد بالا برود و در نهایت از بروز مشکلات و آسیب های فیزیکی مانند گردن درد، دست درد یا کمر درد پیشگیری به عمل بیاید. 
تفاوت میز کارمندی و میز کارشناسی در چیست؟
در شرکت ها معمولا بیشتر از میزهای کارمندی استفاده می شود و میزهای کارشناسی برای افرادی که مسئولیت خاصی را بر عهده دارند، خریداری می شوند که طراحی متفاوت تری را نیز دارند. ارتفاع میزهای کارشناسی عمدتا قابل تغییر است تا فرد بتواند متناسب با وضعیت بدنی خود، ارتفاع مناسب را انتخاب کند و شرایط ارگانومیکی برقرار شود.
میزهای کارشناسی از نظر طولی بزرگ تر هستند و می توانند از 90 تا 250 سانتی متر باشند که در بسیاری از موارد، مدیران خرید میزهای ال شکل را ترجیح می دهند تا افراد فضای بیشتری برای انجام کارهای خود بر روی میز داشته باشند. 
تفاوت دیگر میز کارمندی و کارشناسی در تعداد کشو هاست که میزهای کارمندی معمولا دارای تعداد بیشتری کشو هستند تا کارمندان بتوانند پوشه ها و دیگر وسایل خود را در آن قرار بدهند. به طور مثال افرادی که به عنوان کارشناس فروش یا بازاریابی مشغول به فعالیت هستند، به کشوی کمتری برای کار خود نیاز خواهند داشت. 
در ساخت میزهای کارشناسی از مواد و متریال با کیفیت تری استفاده می شود تا طول عمر بالاتری داشته باشند.

مزایای استفاده از میز کارمندی

• حفظ سلامت کارمندان

• بهبود راندمان کاری

• تفکیک فضا و شخصی سازی

• کمک به روشنایی و نورپردازی محیط کار

• ایجاد تعامل بیشتر میان کارمندان

• ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون و فضای شرکت

در پایان این که، بهتر است میزهای کارمندی به گونه ای چیده شوند که مدیران بتوانند کار پرسنل را زیر نظر داشته باشند و اگر می خواهید، هماهنگی بیشتری در فضای کلی دفتر و شرکت ایجاد شود می توانید تمام میزها را یک رنگ و یک مدل سفارش بدهید. برای خرید میز کارمندی استاندارد با قیمت مناسب، با همکاران ما در نایل تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *